Friday, May 10, 2013

Pengorbanan Seorang IBU......bangun pukul 3 pagi

Pukul 3 pagi,pagi buta ka?awal bangun kan oit bukan saja2 bangun bukan bersahur cik oi tu la pergorbanan seorg Ibu terhadap anak dia bila mendengar tagisan anak yg x boleh tdo....Apa lagi sekali dengan aku ler kena bangun kalo Amani menangis..


Nasib baik aku awal2 dah terbongkang,awal x awal ler kalo pukul 9 sembilan tu dah tdo,benda yang dasyat dan jarang2 terjadi dalam hidup aku tdo seawal begitu,mana xnya pukul 8 lebih Asyraf anakku asyik nak berpeluk dgn aku jer melekat kat atasa badan,penat sangat ler tu kat taska...sekali tanya dia nak tdo ker diangguk angguknya apa lagi kena bawa naik tdo ler last2 sekali dengan aku terbongkang.....1st sebelum tu aku try bawa Amani masuk tdo terkejut bini aku...last si abg yg nak tdo hehhehehheheh...

3 pagi bangun sbb Amani selsema susah sikit ler nak tdo,hidung tersumbat,ai masak dibuatnya kan kalo baby2 ni dapat selsema kadang2 sampai kena sedut keluar,sedut pakai mulut yer pak cik makcik yer bukan pakai mesin,bapanya la kena buat,masih ingat 1st baby dulu sekali sedut hmm keluar boleh tahan ler mula2 rasa geli juga bila wife suruh,sekali cakap mana ada org buat puas juga la dok cakap xnak,nasib baik wife aku ni suka membaca dia cakap ok xder apa,last2 aku pun ok jer sedut punya sedut hmmm nah sekali masuk macam agar2 sumi jelly doh...lepas tu sendiri mau ingat ler dah biasa bila masa pun sedut dah..tapi ok ler pengalaman hidup kan.



Hah tgok mcm tu ler kita jadi Ibu bapa dan macam tu ler Mak dan Ayah kita susah payah besarkan kita,bangun tengah malam,sakit deman bawa g hospital,bersengkang mata nak jaga,bak kata macam2 lagi so apa salahnya kita dah besar ni senangkan hati mereka sikti biar diaorg gembira meniti hari2 tua sebelum pergi...bukan wang ringgit,emas,intan permata yg nak kumpul2 bagi kat diaorg baru hati senang muka ada semyummmmm maksudnya cukup kalau kita selalu ambik berat,call,tanya khabar,hargai mereka,balik melawat mereka,bawa keluar makan duduk bersembang hah macam tu.....ni x kalo dgn makwe boleh call berjam2,duduk sembang berjam2,tanya khabar bawa keluar makan tgok wayang,dengan mak yah kalo boleh pun begitu awat?segan malu ka nak berkepit bila dah besaq ni?ooo tu yg dok berkepit dgn anak dara org anak teruna org hangpa x malu nooo hehhehhehehhe..

Jadi sempena hari ibu dah nak dekat ni pandai2 la hangpa no nak bawa depa pi mana,opppssss bukan hari ibu ja tau hari lain pun boleh ehhh tapi kita manusia ni macam tu la kena ada bubuh satu hari special baru dia betoi2 nak hingat mcm tu,payah la kalau lagu tu nooo.....tapi xpa janji hangpa tau nak hargai depa selalu.....nanti kita nanti pun macam tu juga la...

Ni tgok kadang bagus juga apa yg terjadi kalo x,mana mai aku nak jadi gile dok update blog time pukul 4 5 pagi macamni,sambil2 dok layan perasaan kasih dok tgok hero aku tdoq dah macam2 jenis dah akrobatik style dah oi.....sambil2 dok sayang dia satgi dia sedaq mai siap dgn bunyi dia lagi.....nasib baik aku kerja pukul 1 harini kalao dak mampuiss ehhhhh......zzzzzzzzzzz

PS: Jadikan setiap hari,detik,masa,waktu yang special buat kedua-dua ibubapa kita....peace yoooo....Just write down some comment,how you all apprieciate ur parent,and WIN dinner treat with me and my family,the best ever comment win this contest...Dinner for 2 at PLAN B,NANDOS,CHATEU DE CAFFEINEES,BIG RESTAURANT AND etc...


No comments:

PETUA UNTUK KEKAL MAINTAIN KETIKA MCO COVID 19.

Assalamualaikum dan selamat berpuasa semua. Oleh kerana buat masa la ni ada yang tak bekerja dan bekerja dari rumah dalam tempoh Pe...