Tuesday, June 18, 2013

Sri Ayutthaya Restaurant........High Class Service

hurmmm kebelakangan mmg penat sikit ,update blog pun jadi slow sikit.kerja la mmg keluar matahari balik bulan..nak buat camner kebetulan chef aku on leave,so papehal banyak yg nak kena cover la...hurmmm Sri Ayutthaya ni restaurant masakn thai terletak di Wangsa Maju berhadapan dgn careffour agak lama juga la dah ada kat sana tapi selalunya aku dgn wife aku lalu arae tu boleh ler cakap2 kosong nak g makan ler apa ler sekali mcm xder masa x pun sbb masakan thai kot x braper best kot...ntah ler nokk...jgn2 xder sen hehehhehehe aiii kerja keras x kan sampai xder duit kan kan....ala masa yg xder sebenarnya....


Kebetulan cuti sekolah,anak buah yang dulu tinggal dgn aku dah balik Kedah mengajar sana,so kali ni time cuti kebetulan dia g JOHOR balik singgah ler kat rumah aku tgok sepupu dia sape lagi kalau bukan Amani dgn Asyraf...hah dia dia dapat gaji 2 bulan sekaligu biasa ler baru start mengajar mmg mcm tu gaji dah 2 atau 3 bulan sekaligus baru bayar...apa g dia la pernah cakap dapat gaji nak belanja kitaorg so mmg kali ni niat dia tercapai....mula2 keluar ingat nak makan tempa biasa jer,sekali kat sini jadi last minute datang idea,kluar x bawa camera,shoot pakai iphone,hentam kasut selipar jer......janji poket penuh hehhehehhe

Sri Ayutthaya Restaurant...entrance 
Semua gambar shoot pakai smartphone jer so x brapa nak memuaskan kualiti gambar dia...

ciri-ciri sentuhan ala thai pintu masuk restaurant........

Agak lewat juga la kita org sampai sbb aku balik kerja pun dah pukul 9 kot..org pun dah kurang time tu..mula2 masuk mmg diaorg tgok seolah2 aku x pernah masuk tempat best2 kot iyer la mana xnya aku bedal selipar ...org lain aku tgok smart2 juga la pakai....apa adahal macam dok cakap tadi janji poket berisi....

salah satu table stting di dalam restaurant ini.........class gitu nokk

sesi bergambar..ala biasa la ni semua idea aku la modal nak upload kat blog kot......

hah yg HERO aku sorang ni biasa la dia xyah cakap apa2 bawa jer g kat mana2 pun mmg dia bedal duduk,tonggeng atas meja punya lah,,,,

Makan apa?sedap ke?mahal ke? ala biasa la makanan thai nak x nak xkan lari jauh pun dgn yg kita dok makan2 kat luar tu kalau yer pun berubah sikit2 jer dgn presentation dia yg mmg sah2 la ok sbb restaurant kan...giler kau nak bayar mahal2 sekali food datng macam makan dekat food court..nak kau bayar..nyesal doh...manpuis tdoq x lena.....

Hah sesi order mengorder serah kat aku fuhhhh boleh tahan juga la banyak menu dia..pastu ada saiz pulak sekali kau pun x tahu setiap saiz tu agak2 untuk berapa org makan....nasib baik supervisor jenis bertimbangrasa x main bedal biar kau order jer.....saiz SMALL.MEDIUM,LARGE...so kalau kau ni stock g dating bawa awek atau pakwe boleh ler saiz s...portion makanan dia..tapi tomyam seorng satu portion dia...agak banyak juga la..boleh share...nasi pun boleh tahan sedap sbb dia kukus...nasi boleh tambah tapi mmg sah2 kau x larat nak makan doh...aku berempat..order x banyak sgt pun..Beef black pepper saiz m..punya banyak...Kailam ikan masin saiz m PUN BANYAK JUGA..Kerabu mangga..saiz s ok ler boleh makan dlm 3 or..lepas tu setiap seorng satu mangkuk tomyam....dessert Pulut dgn durian mmg best sedap....dgn sengkuang cina ntah yg macam ais kacang tu aku pun x tahu daaaa....siap ada nangka lagi kat dalam...

Hurmmm minuman kebiasaan di mana2 pun mmg senang order Ice Lemond Tea...hurmmm terasa lemond yg pekat dan tehnya yg harum tentunya LIPTON......HEHEHEHHE

Hahhh ni dia ayaq mineral mmg kemestian kena order...hurmmm beli kat luaq baru 1.00 setengah kot mai aik kena kat sini 3.90 juga la nasib baik ayaq ni kilang dia dekat kg aku ja TITI AKAR PENDANG...owner dia Tun Mahathir yg punya...kalau kena import punya Perrie ka San Palarino ka mampuis nak 15 k 16 hinggit tu...

tu dia khailan ikan masin order medium saiz banyak juga la puas makan untuk 4 org tu pun puas sumbat juga na bagi habis habaq hang....

hah kesukaan aku,ini kalau makan macamtu pun boleh,,,,Kerabu Mangga........ala kerabu mangga jer?aku pun boleh buat.....hurmmm mmg ler tapi kalau org yg masak,kau yg kedarah lagi best doh......kadang2 kalau kau buat takot dah siap nanti kan makan pun xnak dah...hehheehe

Beef black pepper....hurmmm bolh tahan sedap......ala sama macam kat luar jer aku tgok?mmg ler mana makanan pun tapi tempat dan cara dia yg lain itu yg mahal......

Tom Yam seafood...i mangkuk untuk seorng......boleh tahan banyak juga

hah nasi pulut dengan durian hurmmmmm lama juga x makan mcm ni..selalunya kalau musim buah dekat kampung mesti mak aku tanak pulut......Pulut org x panggil masak nak oii...pulut org tanak......

Puas kitaorg dok layan makan...best juga sekali sekala dok masuk tempat mcm ni...x lama sgt dok sbb g pun dah agak lewat...
Time nak balik sempat g dok kelamkabut nak bergambor..apa g layan jer la...





hah ini la orgnya yg belanja kitaorg makan mlm tu...anak saudara aku...thank cikgu insyallah murah rezeki lain kali sudi-sudikanlah belanja pak cik dgn makcik lagi hehehheheeheh....

Hahhhh apa best x?ok x nak makan sini?
hah bagi aku ok ler semuanya,kalau dok ingat sayang duit xder la nak merasa tempat2 yg ok....ala apa bestnya makannan sama jer.memang ler cik oi..nak best balik kampung ler minta mak masak cik oi sbb mak kita adalah chef terbaik seumur hidup kita......masak dgn kasih sayang pakai garam jer sebagai perasa tu pun kau makan x hingat dunia kan....

Hurmm seingat aku ni la entry aku yg lambat post dan siap tangguh nak tulis bagi habis disebabkan sibuk dgn kerja dan juga dengan freelance Photography yang aku buat,apa dia hah nanti aku update pasal shoot org KAHWIN....sbb tu mmg sebahagian dari kerja buat aku juga...cantik ker gambar kau shoot?ala nantikan jer....

PS:Duit boleh dicari,pengalaman hidup cuma sekali...

No comments:

PETUA UNTUK KEKAL MAINTAIN KETIKA MCO COVID 19.

Assalamualaikum dan selamat berpuasa semua. Oleh kerana buat masa la ni ada yang tak bekerja dan bekerja dari rumah dalam tempoh Pe...