Wednesday, September 11, 2013

Nak Buat Macamana Kalau Dah Ketentuanya...

hahhh apa yg di bebelkan ni?ala biasa la,hidup ada naik ada turunnya.....hah dah dekat 2 minggu x update blog aku ni.rasa rindu juga la mana xnya kalau x ada jer aku cari masa nak update blog,tapi kali ini terpaksa ler tinggalkan lama sikit bukannya malas atau busy cuma semangat tu dah kurang sikit,yer la mana tidaknya,kalau update pun dah x boleh nak bubuh gambar lagi dah sbb camera pun dah xder.nak update pun ingat jarang2 ler,ini pun kebetulan keluar k internet cafe sbb nak print out document aku,

apa jadi?mana camera laptop,macbook?

Hurmmm hari rabu kerja mcm biasa,sekali balik tunggu wife aku kat lrt siap g makan dulu baru nak ambik anak,biasa ler sampai awal perut lapar apa g alang2 dinner siap2 la,siap semua g pick up anak2 sekali sampai depan rumah,bini aku boleh ternganga dan tertanya2 begitu juga aku,tertanyakan diri sendir takot2 time keluar g kerja x tutup pintu pagar,sekali dah turun tgok kunci dah kena kopak,tgok pintu grill pun dah ternganga,apa lagi pintu rumah terbuka mcm ada keramaian,rasa letih down semua datang tiba2,bini aku pula turun jer kereta muka dah berubah,terketar2,ketakutan sambil menangis...mana tidaknya rumah dah kena masuk dik pencuri rupanya.....banayk juga la yg keluar dari mulut aku.apa yang hilang?

Macbook pro.baru 2 bulan beli.
Laptop bini aku.
Ipad hero aku.
Camera DSLR aku .
Flash camera sb900.
Lens camera.
Jam swatch+Alba.yg ralatnya jam Alba aku masa kahwin hantaran,masih baru cantik jarang2 pakai.
Cap quiksilver boss baru bagi pun dia bedal.
Kasut Nike aku,baru lagi jarang2 pakai dok tersadai jer walaupun dah lama beli.
yang aksut Timberland aku lagi mahal n masih baru dia x bedal pulak.sandal brikenstock baru jer beli x bedal.
Set barang2 kemas bini aku.EMAS
yg terasa sangat gelang anak aku Amani yg baru beli seminggu,terasa sayu hati aku.
Nasib baik sehari sebelum bini aku x bagi simpan duit cash kat rumah,rupa2nya dia dah mmg rasa x sedap hati seminggu sbelum tu.
Aku lagi best mlm sebelum kejadian siap masukkan semua set camera didalam bag then bawa naik letak sebelah aku time tdo...sebelah ler bukan sampai berpeluk ok...

hah sekali alang2 kebetulan aku cuti apa g balik kg ler 3 hari 2 malam.sebelum tu paku balik grill.gara2 g kedai tunggu punya tunggu x datang pun tukang besi yg mana aku suruh welding balik grill aku...last2 isnin baru dtng...tinggal balik mcm tu jer,yer la dok fikir apapun dah xder..

Muhasabah diri benda yg penat lelah kumpul kejap jer hilang,sambil berfikir yg positif itulah ingatan dari allah ketika kita lalai mengejar keduniaan...

so apapun lepas ni kena make sure security ok sikit....

PS:setiap yg diturunkan oleh allah adalah peringatan terhadap kita agar tidak lalai dan alpa di dunia ini.


No comments:

PETUA UNTUK KEKAL MAINTAIN KETIKA MCO COVID 19.

Assalamualaikum dan selamat berpuasa semua. Oleh kerana buat masa la ni ada yang tak bekerja dan bekerja dari rumah dalam tempoh Pe...