Tuesday, June 11, 2013

Asian Food Channel Contest....VOTE FOR ME

Hurmmmm harini aku masak simple dish sbb bini aku dgn kawan aku asyik dok hantar link FOOD competition contest jer 1st haritu dapat contest memasak dari nuffnang, dekat IKEA 25jam masak tanpa henti kot lebih kurang macam tu ler khas untuk blogger...x masuk pun contest tu..hah kali ni mmg aku rajinkan diri sikit blunch spaghetti then masak simple2 jer...taruk udang 3 4 ekor yg aku saute dgn garlic so jadi lah menunya Saute Prawn with Spaghetti Arabiata gitu....

Puas juga la aku habiskan masa dalam 25 minit dok masak pastu bukan boleh terus makan pun..apa g shoot gambar dulu la untuk upload naik kat page AFC tu....lama gak dok shoot last baru boleh bedal doh..tu la lunch aku dah dekat pukul 4 lebih juga la baru habis dok shoot gambar...hah so perlukan pertolongan sikit la untuk VOTE kat aku mana tau untung span aku timbul kalau untung besi tengelam hahhahahahha...buat apa VOTE?ala kalau jadi 50 peserta yg vote tertinggi dapat la aku pergi pemilihan untuk jadi 20 org yg akan masuk final kot hehheheh so click link ni pastu Vote untuk aku la....haaah ni dia LINK dia....http://woobox.com/sc9r9f/vote/for/760854
Saute Prawn With Spaghetti Arabiata...

So apa g susah-susahkan lah diri kau org tolong aku VOTE..kat Facebook aku Zulkhairi Man

hah berkat aku dok belajar shoot makanan ni lah hasilnya...masak,shoot makan...

Sambil tu layan dulu gambar2 yg lain....
Masak aku
Photography aku
Food stylish aku
Props aku
Editor aku
Bak kata semuanya aku la yg menjayakan photo shoot ni,kira ok la tunggang terbalik juga la dibuatnya panas berpeluh kat dlm bilik atas rumah aku bukan apa,patot shoot pagi boleh ler dapat natural light yg soft sekali pagi ada kerja shoot petang ler time matahari pun dah nak turun...light pun x berapa best sgt...tapi sukses la kiranya...




ala ni la antara banyak2 gambar2 aku yg aku pilih dari aku shoot yg lain tu cantik2 juga(masuk bakul campak dalam sungai sendiri) tapi banyak sgt yg nak pilih kadang2 rambang mata juga shoot time shoot tu kena la pelbagai gaya..so sgt menghargai jasa baik hangpa yg dok baca ni lagi2 kalau susahkan diri pi dok tolong VOTE kat aku....aku x marah ehhh suka lagi ada la.....

PS; Tidak semestinya apa yg kita usahakan itu tiada hasilnya....usaha tangga kejayaan...kadang2 kejayaan memerlukan masa yg panjang,lama,pengorbanan untuk kecapi nikmatnya....ingat masa anda rasa untuk mengalah itulah anda sebenarnya menghampiri kejayaan....

No comments:

PETUA UNTUK KEKAL MAINTAIN KETIKA MCO COVID 19.

Assalamualaikum dan selamat berpuasa semua. Oleh kerana buat masa la ni ada yang tak bekerja dan bekerja dari rumah dalam tempoh Pe...