Friday, June 7, 2013

today lesson......Public Transportation

Hurmmm harini aku kerja pagi mcm biasa jer life xder la meriah sangat pun tapi masih ada masa untuk jadikan happening time dgn family.....pagi wife pergi hantar kerja sbb dia nak guna kereta takot hujan ptg kang pick up anak.....dasyat juga kan boleh jadi peramal kaji cuaca bini aku mmg hujan pun petang boleh tahan lebat juga la.......pukul 6 bini aku jemput aku bawa hero aku sekali ikot dia,sian putri bongsu aku kena tinggal dgn mama dia.....habis saper suruh Amani tidor time mama g ambik...ala ala sian nyer...putri ayah ni...hurmmm ASYRAF turun kereta jer aku ajak masuk dalam restaurant main dulu,tapi muka moyok jer baru bgn tdor kot.....ala MARMALADE RESTAURANT mmg best kalau bawa anak2 jgn diorg xnak balik habis ada satu sudut mmg khas untuk kanak2 penuh dgn mainan....tunggu jab dia xnak main mcm xder mood apa g ajak balik ler..dan dan bini aku bagi kunci suruh drive hurmmmm lagi2 drive dah bosan kadang2 nak juga merasa duduk sebelah hehehehehhe masuk jer kereta letak jer kaki,satu bungkusan plastic bag kat bawah sekali ambik tgok ada kotak dalam kotak ada ni hahhhhhh rupa2nya special present kat aku...

             ala bini aku buat kejutan dgn hadiahkan aku iphone.......ala talipon yg ada sign buah apple kena gigit tu.......agaknya kesian tgok aku kot dah dekat sebulan aku x guna phone...best pun ada gak kadang2 bosan and susah ada gak sbb susah nak berkomunikasi dgn org lain...yg lama tu baru g tapi nak repair pun lebih kurang harga baru....

Hah balik rumah beres apa yg patut,time balik ikot duke boleh ler nampak Putra Lrt....ayah tyen(train) asyik2 kalau jumpa tu jer dia dok sebut,hah kesian dok asyik tgok jer harini bagitau bini lepas dinner siap2 bawa dia,Asyraf naik train.....so apa g bukan main happy dia...mmg sah2 la happy dia tgok aku nak pakaikan dia baju untuk bawa g jalan...so 1st nak naik dari Keramat g Kelana Jaya,bini aku cakap jauh kurang2 sejam g dgn patah balik..2nd nak g dari Sri Rampai k Gombak dekat sgt pulak.last2 naik dari Sri Rampai k Pasa seni...punya la seronok dia,yg adik dia pulak hurmmm muka mocong jer nak nangis sbb x pernah2 g tempat org ramai biasa la...ini salah satu pembelajaran dia pasal tyen.agak lama juga la dalam pukul 9 kita org sampai Sri Rampai patah balik dekat pukul 11 juga la,bukan apa aku kluar masuk kena beli tiket,bini aku pulak touch n go,pastu tunggu train yg mmg org kurang baru naik.....sekali time balik dapat juga la bagi Asyraf duduk bahagian belakang sekali so boleh ler nampk terowong dgn lain2

Putra Lrt.....Sri Rampai ke Pasar Seni rm 4.80 2 hala ticket........

Nak juga dia kalau nampak aku pegang camera..sekali nak bawa camera lama yg lens pun dah dia hancurkan.......

still cool dalam pelukkan mama dia......sekali dah naik train nak nangis terus....

sibok dok tgok org keluar masuk train......

Sandal Family.........kemanasaja sandal......

 masih sopan...jap g tgok ler..




asyik melihat org.....


Gambar2 semua shoot time nak menghala k Pasar Seni.hah time ni Amani dah menangis tapi yg bestnya xder bunyi tu...org ramai..x biasa ler tu....

Agak lama juga aku x pernah dok naik train ni,tapi sbb anak punya pasai balun jer janji dia happy,dulu x yah cakap ler hari2 tu la rutin aku ulang alik balik kerja..sampai sekarang ingat lagi setiap satu stesyen dia.....
Hah tgok time balik pulak mmg org ramai juga la...Asyraf pun sibok nak ambik gambar sekali camera aku dia xnak bagi balik...



hah tgok dia dah buat macam kat rumah dah...time balik

Cahaya malam di KUALA LUMPUR........

Hah dalam sibok org nak ambik gambar dia pun nak...gambar2 dibawah dia la yg shoot..kira ok juga la...umur 2 tahun setengah kot...nak cantik ka?shoot la sendiri hehehheheh apapun janji dia happy pastu sedikit sebanyak ada juga benda yg boleh ajar dia pasal Public Transport ni....nanti xder la jakun sgt kan....


kira ok la walaupun gambar blur sikit..dia mana tau composition,rules of third.iso,shutter speed.aperture yang dia tau tgok ikot view finder nampak gambar then tekan shutter tu ja..ni aku yg selalu dok ambik gambar pun kadang2 x cantik juga......
Yang penting dia dapat enjoy time dgn aku dgn bini aku dan adik dia sebahagian dari pembelajaran dia kira ok ler dari dok biar jer dia tgok tapi x dapat....zaman aku dulu boleh ler sekarang dah mampu kot bagi ja depa merasa kan...

PS: Duit bukanlah segala-galanya tanpa kebahagiaan,Tapi segalanya-galanya memerlukan duit...jgn jadi hamba duit 



No comments:

PETUA UNTUK KEKAL MAINTAIN KETIKA MCO COVID 19.

Assalamualaikum dan selamat berpuasa semua. Oleh kerana buat masa la ni ada yang tak bekerja dan bekerja dari rumah dalam tempoh Pe...