Saturday, June 29, 2013

dip n dip Bangsar Kuala Lumpur.....jalan2 cari makan...


Dip n dip apa tu?aku pun x tahu sangat sebelum ni tapi heboh dan kelam kabut juga la org dok update kat instagram,facebook dan dok cakap2 kat tempat kerja....mana xnya benda baru dan famous sebut jer ramai yg tahu muda mudi ler....errrkkkk bukan disco atau kelab malam cik nooooo....ni haahhhh restaurant kot tapi dia jual chocolate jer owner dia dari timur tengah x tau la pulak negara mana hangpa google pastu jumpa la tu....hah termasuk yg ni dak 3 kali kawan2 aku ajak g tapi aku malas sikit bab makan benda manis ni...last kali kira ok la nak pi juga sbb dok ingat kesian kat dia bawa budak.....dia pun x tahan sbb dok tgok kawan dia g makan pastu upload kat FB,sekali call bini aku ajak kitaorg,apa g ok jer la...g pun lama juga x jumpa depa dua org ni....


dip n dip terletak di Jalan Telawi bangsar.........

Best ker makan kat sini? hurmmmm best x best kalau g time mana pun kena beratur panjang,kalau malam jer kot sbb dia buka pukul brapa mmg aku x tahu lagipun benda2 mcm ni bestnya lepak time malam la x ler panas sangat kan......janji pukul 9 jumpa tapi disebabkan tunggu kawan aku yg sorang lagi balik kerja so pukul 9 lebih baru kita org kuar la.....

Kedai nya x ler besar sgt pun so sentiasa pax ler jawabnya..so kena g awal2 itu pun kena beratur...selamat aku mak buyung dgn suami dia sampai dulu then beratur....apa g kitaorg sampai terus redah jer la....

hah ni ler dia mak buyung yg dah banyak kali ajak kitaorg tu......agak-agaknya dia keempunan kot agaknya no,tapi xpa last2 tercapai juga hajat dia nak makan kat sini....tu pun jangan dok cakap x cukup lagi nak ajak pi lagi..aaaa sudah dok ngidam makan chocolate kat dip n dip saja nampaknya......
 hurmmmm x puas ka tgok apa yg dia makan..tu pun nak order lagi nasib baik meja kecik x muat nak bubuh banyak2........
Brownies didalam....di selaputi dengan white chocolate dan brown chocolate.........

strawberry yang diselaputi dengan chocolate......
chocolate brownies with ice cream,topping with chocolate sauce......oppps alahai tulis mat saleh pulak..xpa xpa sekali sekala boleh kot no...




Vanilla ice blender.....

Vanilla ice chocolate blender
Aku biasa ja x la minat sangat benda manis2 ni so air mineral mmg sentiasa jadi pilihan aku kalau makan kat mana2 pun....


HAH bagi sapa2 yg mmg suka chocolate mmg boleh pi tempat best juga la...tapi nak lepak lama2 x digalakkan la sbb nuuuu tudia bak kata asyarf...punya ramai dok beratuq....ala sat ja apa2 benda baru mmg macamtu kot tgok mcm Jco donut dengan apa lagi satu donut tu ala x hingat la pulak mai dah lama sikit mmg org kurang dah..biasa la tu.....

dari kiri...aku,mak buyung tu Aisyah@cik piah,Amani Izara dan suami Mak buyung Zamri....

Asyraf dengan gayanya.......ada- ada saja peeeaa dia

hah tudia....uncle ZAM dgn uncle Joe.....sbb tunggu uncle Joe la kitaorg gerak pukul 9

tudia bini aku dia mmg asyik kalau dengaq org bercerita.....

hah ni dia gambaq aku..gambaq ni special sikit sbb Asyraf yg shoot...dia dah pandai guna camera aku cuma yg dia x pandai composition jer..dia tgok ikot viewfinder nampak org then tekan shutter itu jer dia tau....
di hadapan dip n dip Jalan Telawi Bangsar.....


lagi dengan peeeeaaa dia lari ke hulu hilir.....

hah finaly mak buyung berjaya buat kitaorg pergi dip n dip setelah sekain lama dia dok megidam kot.......gambar shoot khas buat mak buyung dan suaminya....akhirnya dapat juga baby dlm kandungan makan chocolate

hurm mmg kebiasaan aku kan kalau x upload gambaq banyak2 x sah..habis tu aku dok kerja ambik gambaq time depa makan kot hehhehe bedal ja la....layan...hangapa nak pi ka kat dip n dip ni?bagi aku org kadang2 cakap sedap la,x sedap la,itu citarasa masing2 mau x mau kita sendiri yg bawa diri pi merasa baru kita tau tu sbb aku kalau tulis xnak komen banyak pasal food walaupun aku chef sbb x semua yg kita suka org suka,yg sedap semua org cakap sedap..so x salah sekali sekala bayar lebih untuk teroka apa yg kita x tahu...bukan setakat google,baca dari blog org...hehhehehe

PS:lebih baik basuh cuci periuk nasi sendiri,dari sibok menjaga periuk nasi org lain...

No comments:

PETUA UNTUK KEKAL MAINTAIN KETIKA MCO COVID 19.

Assalamualaikum dan selamat berpuasa semua. Oleh kerana buat masa la ni ada yang tak bekerja dan bekerja dari rumah dalam tempoh Pe...