Monday, April 29, 2013

Balik Kampung....Part I

 Hmmm balik kg mmg best ler kalo difikirkan,dapat jumpa mak ayah saudara mara,sekali sekala balik kadang2 mcm istimewa sikit la layanannya almaklum ler setahun 2 kali jer balik kg.

hah tgok anak aku layan jer tdo....

Nak balik kampung punya pasal lepas kerja pukul
5 habis balik jer rumah kemas apa yang patut yang x patut tu isteri aku dah kemas kot hehehehehheheh...mmg penat kalo drive balik walaupun excited,mana taknya lepas habis kerja kot penat wehhhhhh hangpa x caya cuba la try lepas habis kerja ja balik rumah xdok rest pun pukul 9 jer try drive nak jer terngaga dibuatnya dah tu sorang jer drive bni aku F1 punya lesen malam x boleh bawa siang jer biasa la kanta lebih dah tu tebal pulak,kalo bawa juga cahaya kereta kat depan tu berkelip kelipan macam bintang katanya....aku x tau la.lama x balik kampung macam2 juga yang jadi yer lor sekarang berempat kot...nak x nak tekan juga minyak nak bagi sampai Tapah,nasib baik ada bini aku teman sembang sambil dia tdo kejap bangun kejap,kadang2 datang ngokgek dia mcm2 hal kitaorg borak sambil dok gelak sakan hehehheheh..kalo x caya kata ngogek cuba hangpa tgok ni

tudia,dia dok gelak sambil ukur saiz seluar yang dah hampir2 terlondeh.....

dah kurus sikit,katanya........


Mmg selalu aku berhenti kat tapah,lebih kurang 2 jam lebih dari kl sampai la Tapah,kalo betul laju,2 jam ja kot...rest & relax lebih kurang ada yang masuk ada yang keluar tapi anak aku tetap maintain layan tdo....

hah maintain kan ni yang Abg...adik biasa mmg dah tdo time2 mcmni pukul 11 lebih kot kat Tapah.

Dok pekena buah lebih kurang lepak jap sambil dok fikir pastu dok layan2 sembang dgn bini aku bekeng lebih kurang dgn dia pasal signboard dgn kedai kat Tapah ni yang mana aku rasa mcm xder sebelum ni wife aku cakap dah lama ada,kot aku x perasaan kot.ya la dulu Plus pandai bagi sapa yang nak berniaga dan sewa tapak depa balon ja janji masuuukkkkkk sekarang bila dah maju sikit yang palsu x ori dah x boleh berniaga dah dulu asalkan masuk kalo boleh bulu ketiak dgn bulu utututuututuutututu pun boleh jual kot kat setiap hentian R&R...  

                hah tgok kalo hangpa x caya....xtau ler kalo signboard ni dah lama kat
                sana,x pun aku jer baru perasaan hehehhehe...


Jauh x jauh Kuala Lumpur ke Kedah?kalo driver berani mati aku ingat kena pulak dgn kereta yang mmg laju sikit lebih kurang 4 ke 5 jam jer.Aku x yah cakap la try hangpa buat kira2 tgok agak aku buat apa kat sepanjang perjalanan balik kampung ni,bertolak pukul 9 mlm sampainya pukul 5.30 pagi esok hehehhehehheh..berhemat x aku drive....hemat ler sangat.hah kalo jaan malam biasa la apapun x leh layan dok tgok depan jer la,anak2 sah2 terbongkang aku jer layan2 drive tapi tudia la setiap hentian jer aku kena layan tdo mmg penat oi kalo x kerja pagi tu xpa la..hah ni la jadinya kalo aku layan drive slow kalo sempat g shoot ni time drive hehehheeh kali ni lah.....
                                          Kali ini lah.....
Tudia semangat dia nak ubah,tapi bagus la masing2 ada keinginan dan hak masing2 serta tanggunjawab...jgn dok marah kat aku pulak manatau,satgi dok kata aku bubuh gambar ni kena kat org UMNO dok marah aku pulak,xda maksud tersirat dan terselidung just suka nak bubuh ja,kalo betoi nak tgok lepas tunggu aku bubuh pasai bendera ni sikit ,tunggu ja part II pasal balik kampung dgn apa yang terjadi kat kampung aku.....tata titi tutu tunggu na..

No comments:

PETUA UNTUK KEKAL MAINTAIN KETIKA MCO COVID 19.

Assalamualaikum dan selamat berpuasa semua. Oleh kerana buat masa la ni ada yang tak bekerja dan bekerja dari rumah dalam tempoh Pe...