Tuesday, April 30, 2013

Balik Kampung...Part III, Pelajaran kedua

  Hmmm selain rutin harian aku,part lain aku sentiasa ingat nak bawa anak aku jalan2 ajar dia pasal kehidupan kampung,asal usul aku,apa g lepas sarapang bawa dia naik moto g kat mana2 tempat yang patot and ronda2 kampung

     best part,sesetengah benda kena biaq dia belajaq buat sendiri,jatuh sakit hah tu
     pelajaran untuk dia kalo x,tak tahu sakit mcmana,jatuh mcmana rasanya

      untuk generate antibody yang kuat,kadang2 kena biar diorg main kotor dan                    
      sebagainya,so xder la antibody kita duduk saja xder beda nak melawan hehehheh.


      hasil titik peluh ayah aku kebelakangan ini,hampir 2 tahun,lagi 3 atau 4 tahun 
      boleh ler merasa hasilnya.....Pokok masih muda.

    bawa pi kebun,,,biaq dia tau sama macamana pokok getah dan baunya......


    keseronokan selepas hujan,daun getah menangkung air hujan,apabila pokok digoncang air pun turun mcm titisan hujan,mana x seronoknya benda baru kot bagi budak2......

     Cempedak:musim buah akan datang awal atau penghujung bulan 7.......

       satu2nya motosikal yang aku tunggang time balik kampung..........................

    Menangis sbb aku xnak bagi camera aku....gedik nak shoot juga katanya...

Xbanyak sangat yang aku nak tulis untuk entry kali ini sbb xder banyak sangat pun yang nak di ceritakan cuma kena tunggu ler part last cerita (hah yang ni punya entry panjang sikit laaaa) kat kampung lepas ni dan macamana aku boleh sesat masuk LOST WORLD TAMBUN HOTEL...

No comments:

PETUA UNTUK KEKAL MAINTAIN KETIKA MCO COVID 19.

Assalamualaikum dan selamat berpuasa semua. Oleh kerana buat masa la ni ada yang tak bekerja dan bekerja dari rumah dalam tempoh Pe...