Monday, July 22, 2013

21-07-2013,Genap 5 bulan putriku...Amani Izara

hurmmmm nak cakap lama x lama  juga la x update blog ni ingat dalam 5 hari juga kot tgok blog View pun dah kurang..hehehhehe bukan apa nya penat sangat2 bulan puasa ni ,bukan penat makan pastu belengkor macam ular ok...penat kerja ler kadang2 kerja balik mlm pukul 9rest jap pukul 10 paling awal paling lewat pukul 11 mmg aku dah terbongkang.....tipu x caya ler...sumpah...hah ni tgok tangan kiri saya...saya bersumpah mmg saya tdo awal,x percaya hah ni tgok tangan kiri saya saya bersumpah mmg saya tdo awal sebab kepenatan...haha semalam semalam bukan hari  ini ok...smlm sabtu fuhhhh boleh tahan busy kat kedai mmg kena la nak buka puasa pun x berapa nak best yer la bedal buah kurma 3 biji dengan segelas air suam jer.....ingat nak makan nasi sekali nasi habis doh bukan apa nasi yg tengah hari tu kadang2 panaskan jer....apa g bedal roti gardenia sekeping cicah dengan kari ikan jer...balik rumah bedal maggi cup rest ngam2 pukul 10.30 naik bilik tinggalkan anak2 dengan wife dekat bawah..penat punya pasal.....sekali Amani Qiamulai 1st 11.30 ok bangun dodoikan dia..ok...sekali lagi pukul 1.45 bangun lagi dekat pukul 2 juga la puas baru dia tdo....last sedar pukul 6.45..sahur kemana apa kemana sekali wife tanya abg x set jam k?hurmmmmm mana naknya terbongkang awal...ingat time bangun kali kedua tu nanti boleh ler bangun sahur.....alamatnya berbekalkan maggi cup jer la....harini mmg aku kerja seawal jam 8 mybe sampai 9 mlm last2 ingat anak bini kesian time diaorg cuti x sangat aku boleh balik awal,apa g aku siapkan kerja awal2 harini pukul 4 aku belah,dengan buat muka kering aku aku minta dekat chef nak balik....walaupun mlm kekurangan staff nak kerja...ahhh dlm hati aku pun ada family bukan diaorg jer..lantak la...balik jer....mmg best la dlm kepala ingat nak g pasar ramadhan ler apa g...NASI KERABU itu jer dari bujang sampai sekarang kakak yg jual tu pun dah kenal aku doh..dan itu jer selera aku..lain pada itu ada ler kuih satu jenis...hah harini balik jer Putri Aku kat atas dlm bilik....putera aku baru bangun tdor...main dengan diaorng..sekali teringat la Amani Izara dah genap 5 bulan..dok fikir x banyak gambar dia yg aku shoot..apa g ambik camera aku ketip  puas juga la dekat 20 keping juga dapat....ni lah hasilnya...merepek banyak bebenor!sorry lama x tulis gambar pun x banyak sangat....nak baca baca x nak xper......

 alhamdulillah Amani Izara sudah berumur genap 5 bulan hari ini......urmmmm apa la ayah ini ambik gambar amani bogel...opppsssss Amanai ada pakai pampers laaaaa

 alhamdulillah juga....x banyak meragam sangat time nak bawa hantar pergi pusat asuhan.....
Qiamulai kalau nak beralih bulan tu standard la..kalau x,bukannya nama Babay ler....

 alhamdulillah juga sentiasa sihat dlm masa 5 bulan ni cumaselsema jer la mmg x dapat nak elak ler....sejuk panas...pastu masuk aircond hah apa lagi......

 alhamdulillah banyak juga mengajar kitaorg erti kesabaran,penat lelah dalam membesarkan diaorg..baru kita dapat rasa macaman mak ayah kita susah payah nak besarkan kita dahulu....bagi aku susah sbb mak ayah penoreh getah....tapi bangga....sbb diaorng berjaya besarkan 8 org anak...dapat 27 org cucu...6 org cicit coming soon lagi 2 cicit...

 alhamdulillah juga dengan kehadiran mereka berdua..rezeki bertambah-tambah murah.......


hah mlm selepas berbuka rest sambil tgok tv....datang pulak kawan aku ni ke rumah sbb dia kebetulan janji dengan wife aku nak bagi sample kuih raya untu bini aku bawa g office dan untuk kitaorg order sekali....ala totlong2 kawan2 apa salahnya..sekali aku offer bagi diaorg oven aku yg mmg jarang2 aku guna tu..nak buat kuih?tahu tapi penat malas nak layan kang kalau layan berlarutan sampai sahur tu punggah...so order jer..


lama juga diaorg lepak dok borak pasal kuih,kerja la pasal baby yg bakal datng dlm hidup diaorg mmg best sbb sekali sekala jumpa.....kawan2 baik ni..kawan sebelah aku la...part paling best kitaorg suami isteri dari bercinta sampai sekarang mana kawan dia semua aku kenal.pastu kawan2 aku semua dia kenal...so lama2 boleh jadi rapat juga la......aku pun tengah tunggu lepas raya mmg x sabar nak shoot gambar diaorg untuk maternity potrait daripada pre wedding,wedding,then maternity..aku yg shoot..mmg best
so apapun lepas ni mmg lambat sikit la nak update blog sbb bulan puasa ni mmg set mcm tu...seminggu mungkin sekali atau dua kali saja....kesian juga yg dok view nak baca tu,asyik2 post yg lama jer...apapun thanks sbb baca,kalau view pun dah kira ok...

PS:dugaan di bulan puasa bukan hasutan syaitan,nafsu kita semata2....apaun beringat2 dlm berbelanja,jgn sampai membazir...kita bertuah jika dibandingkan dgn saudara seagama dgn kita dari negara2 yg susah ataupun berperang....

No comments:

PETUA UNTUK KEKAL MAINTAIN KETIKA MCO COVID 19.

Assalamualaikum dan selamat berpuasa semua. Oleh kerana buat masa la ni ada yang tak bekerja dan bekerja dari rumah dalam tempoh Pe...