Friday, July 26, 2013

Hobi Anak Aku.....asal g Tesco jer kena pau,asal kena pau jer g Tesco...

haaaahhhh kenapa pulak ni?merungut ker?xder la saja jer hah ni anakku Asyraf Iskandar ni mmg dari dulu time dia dah pandai nak main2 ni dia mmg suka kereta jer x pun buku itu jer yg dia tahu nak minta.....kalau g tesco jer hurmmmm xyah nak lari dari area mainan ler sebatu pun dia dah dapat hidu,bau perasan kat mana kereta2 mainan tu terletak,macam tu ler selalunya.Padahal time turun kereta tu,kat tangan tu dah ada mainan dah yg dibawa..biasa ler kanak2 x lekang dari mainan kat tangan....hah kereta aku tu siap kalau sampai rumah jer kena clear mainan yg dia bawa bersama time nak g hantar dia kat taska...syukur nasib baik dia tahu nak tinggalkan dlm kereta time g hantar dia....balik kerja jer...ayah-ayah car...mana xnya hingat kereta yg dia tinggalkan dlm kereta aku ler.....hah asal g tesco jer mmg sah-sah kena pau dgn dia,selalu kalau tesco ok lagi paling murah kurang dari 10 hinggit kalau mahal cecah 50 hinggit juga.....1st mmg dia pegang kalau yg dia berkenan nak juga rm20 hinggit tapi xper duduk lama2 sikit kat situ sekejap jer dia rambang mata ler dibuatnya...hah terus letak yg mahal tu dia cari yg lain pulak..pandai juga kadang nak yg kaler dia suka,kadang yg cantik,kalau yg besar sah-sah mahal..nak x nak mmg beli jer selalunya tapi tunggu dia pegang yg kecik murah sikit pastu cepat2 aku jalan...kalau duk tunggu lagi cari pasal ler tu namanya.....hah tgok koleksi dia yg mana ok,ok la kalau kena yg kereta control,boleh buka pintu ada spoiler hah siap ler last2 xdernya rupa kereta...


hah ni diantara koleksi2 dia,yg dia selalu pau aku...x termasuk yg duk dalam kereta aku dgn dalam kotak mainan dia yg dia sendiri dah xder minat nak punggah kadang2...

hah yg ni seingat aku...kena pau dekat Mc,Donald....fuhh ni pun satu diaorg pandaikan display mainan dlm cermin bagi budak2 nampak.......

hah yg empat biji ni kena dekat Petronas....asal nak isi minyak jer mesti nak ikot masuk kaunter bayar...mmg dia dah tahu masuk dlm jer ada agenda dia yg tersendiri....

hah yg ini agak mahal sikit ler kot.....

hah in yg paling latest aku kena..mlm tadi time g shopping barang2 keperluan mereka berdua...Asyraf dan Amani.....

so apapun aiman x kisah..asalkan ada mafaat dia dengan apa yg dia suka.....selalunya aku mmg mengalah walaupun bajet2 nak biarkan dia menjerit-jerit kat dlm stroller Tesco tu...last2 cair juga aku dibuatnya...biasa la aku dulu mana ada nak beli semua ni....hah so sekarang bagi jer apa dia nak....oppsss tapi ada yg x boleh,ada batasnya...kadang2 kena tegas jgn berlembut sgt,bukan apa cuma nak mengajar diaorg sekali sekala kena dengar cakap dan ikot kita.....

Hah tu jer yg dapat aku tulis ni pundah cecah pukul 2 nasib esok kerja petang tu pun lepas sahur sambung buat album..yahooo tinggal 3 page lagi so boleh siapkan sebelum ahad ni....lagi satu aku x tahu berapa ramai yg baca dan berapa ramai yg just view....tapi bagi yg baca nanti aku nak buat contest untuk next update dimana pemenangnya akan mendapat photo shoot secara percuma untuk Family potrait,potrait,pre wedding,atau pun untuk birthday party anak2 ke..just tunggu ya....

PS:sempena ramadhan ini banyak2 kan lah kita berfikir sejenak bagaimana kita berbelanja....berjimat adalah amalam yg mulia....

No comments:

PETUA UNTUK KEKAL MAINTAIN KETIKA MCO COVID 19.

Assalamualaikum dan selamat berpuasa semua. Oleh kerana buat masa la ni ada yang tak bekerja dan bekerja dari rumah dalam tempoh Pe...