Monday, August 5, 2013

Ramadhan akan meninggalkan kita...Syawal bakal menjelma...

hahhh macamana semua?dah siap ke kuih raya?baju raya dah shopping untuk anak2,mesti masing2 busykan dengan persiapan nak menyambut kedatangan satu Syawal hurmmmm dalam pada tu Ramadhan akan meninggalkan kita bagaimana puasa amal jariah amal ibadat di bulan puasa yg mulia ni?harap di kurniakan dgn segala macam keberkatan dari illahi insyallah sama2 berdoa kepadanya........hurmmmm shopping persiapan raya bagi aku setiap tahu ala kadar sahaja ala mcm biasa dulu masa single2 time boleh lagi sibukkan diri g sana sini jalan2 shopping tapi sekarang ada time nak g pun kena tgok juga,lagipun shopping pun 1st semuanya untuk anak2 dulu itu yg penting sbb bila dah jadi mak bapak ni sentiasa ingat dekat anak2 jer dulu...rasanya macam tu ler mak dgn ayah kita dahulu....

Ingat 25 tahun dulu...asal nak dekat raya mak atau ayah aku bawa g beli baju raya di pekan....
pekan Pendang,mmg tempat kebiasaan mak aku bawa aku setiap kali nak raya dan setiap hari sabtu
best sangat k?x ler sebagus sekarang tapi kenangan itu  lebih manis,indah dan berharga....
pernah satu kali aku leka dok melihat permainan sehingga mak aku berjalan dulu dan tinggalkan aku sorang2 agak lama juga hingga mak aku berpatah balik aku masih disitu....
Ingat lagi setiap kali dapat duit raya kat Pekan Pendang lah tempat kami habiskan duit,Beli mainan,pistol air,bola,dan macam2 lagi ,Tambang bas baru 30 sen waktu tu.
Sekarang setiap waktu detik gembira atau sedih baru aku tahu mcmana mak dgn ayah kita kasihkan anak2nya.....hahhh

Sekarang persiapan raya kalau nak shopping aku dan isteri bajet dan shopping untuk2 anak2 dulu bagi aku biar diaorg dapat dan aku mendapat kepuasan diri itu yg paling mengembirakan....

isnin lepas bawa wife g shopping barang anak2...ala shopping pakaian baju seluar sempat juga aku shopping sandal untuk diri aku dan wife aku....

 sepasang kasut untuk si kecik manisku...Amani Izara....

 sepasang buat isteri aku.....

sepasang buat aku...kasut org kg macam aku mmg selesa..sandal,selipar asalkan xyah pakai stokin....asal kemana saja aku bedal selipar atau sandal jer...dah kebiasaan dari dulu lagi...

Untuk Ayraf mmg x der belikan kasut sbb mmg dah berpasang aku shopping dekat dia sebelum ni....apa yg dapat kali ni? 
hhehehhehehe x banyak sangat pun tapi tebiat aku susah nak buang kalau g shopping...

3 pasang pakaian untuk Amani
3 pasang untuk Asyraf...
untuk aku? hahhahaha tengok lagi esok kalau rajin hehehheh untuk wife sekali nak bedal juga...
2 pasang sandal untuk wife..
Sepasang kasut untuk Amani...
Sepasang sandal untuk aku....
hah ni apa yg aku dapat untuk shopping hari isnin lepas...belom tgok esok apa yg aku bedal pulak

hahhh esok mmg nak g lagi tgok seluar untuk aku dan baju untuk wife....kira ok ler tu seluar jeans aku pun last beli 2011 kot sampai sekarang dok elok lagi...kali ni nak juga shopping...

Lain2 baju melayu Asyraf dah ada,untuk aku dah ada untuk wife pun dah ada yg tahun lepas pun masih cantik dan lawa lagi..ala bukanya pakai sngt pun bila lepas raya so xyah nak susah dan bazir nak beli2 lagi g pun yg lain pun ada lagi...bukan apa beli 3 4 ratus lepas tu pakai time raya,raya haji,open house pastu dok lipat dalam almari.....bukan x mampu just nak kurangkan jer....hurmmmm kurang x kurang at last ada juga lebih duit untuk saving....

dlm dok kurang2 pun dapat juga g shopping untuk anak2 yg best mana xnya...g GAP,GINGERSNAP,COTTON ON,H&M....hah boleh tahan ler harga ni semua gara2 aku dan tebiat aku.......bukan x ada bajet dan masih lagi jimat sbb semua dah dikira dan tulis so xder lebih xder kurang...

Kira ok ler untuk2 anak aku fikir, dulu aku susah nak dapat so time diaorg aku belikan jer la asalkan diaorg happy aku puas hati.....

so mcmana dgn kauorg?
apapun semoga semuanya berjalan lancar dengan persiapan raya kauorg...
aku ambik kesempatan ini untuk Ucapkan Selamat Hari Raya maaf zahir batin...thank pada yg sudi membaca.....nantikan blog update mengenai raya aku lepas ni KL-TERENGGANU-KL-KEDAH hah inilah destinasi aku dan cerita yg aku update pasal raya sbb ini 1st time balik beraya kat Terengganu then balik Kedah..so apapun tungguuuuuu

PS;berhati2 semasa memandu pulang ke kampung...BIAR LAMBAT,ASAL SELAMAT TIBA..

No comments:

PETUA UNTUK KEKAL MAINTAIN KETIKA MCO COVID 19.

Assalamualaikum dan selamat berpuasa semua. Oleh kerana buat masa la ni ada yang tak bekerja dan bekerja dari rumah dalam tempoh Pe...