Tuesday, August 4, 2015

Sin Nursery Lot 53.....Aktiviti Tambahan.

Hahhhh semalam aku dah cerita Monday Blues...memang nama jer monday blues ada la geng yg x sampai kat tempat kerja,apa lagi sah2 ada jer aktiviti yg nak buat x boleh duduk saja..

Kali  ini idea yg di cadangkan memang kena dengan timenya, nak masing2 tengah dok gila cari pokok untuk hiasan rumah dan landscape untuk tanah sekakang kera kat depan laman rumah masing2....laju jer bila idea ni keluar semua ok jer..

Aku?hurmmmm memang laju la sbb nak  melawat Nursery yg aku pergi sebelum ni...lepas tu dlm masa yg sama...

1.Survey harga pokok2
2.Saja isi masa lapang...eheh lapang sangat ker
3.Saja nak melawat sahabat aku yg kerjanya juru jual disitu
4.Tgok apa yg patot untuk, PROJECT HARI MINGGU.

Hahhh project apa tu?tunggu ok nanti aku hupdate sbb memang project ni aku kena buat hari Sabtu atau Ahad akan datang...


Lot 53, Sin Nursery..memang tempat yg kebiasaan 1st aku akan pergi bila nak beli pokok hiasan.......Jalan Sg Buloh menghala ke Subang.


Geng yg terjerat dgn aktiviti tambahan....kelihatan Asyraf ( aka Kechik )jiran aku tengah asyik bercerita pasal pokok dan dia juga merupakan partner aku dalam PROJECT HARI MINGGU.




Hahhhh ni dia kawan aku yg bekerja sebagai jurujual kat situ.....siap sedia bila aku bagitau nak ambik gambar dia.....nama dia Zakir.


Hahhhh ni sorang lagi geng aktiviti tambahan....tengah busy whatapps dengan jiran2 yg nak pesan pokok tu...tapi kalau pesan dekat aku memang aku charge rm 5 hehehhehe.....lol betol ke?xkan sampai macam tu?yer betol serious.....hahahhaha memang betol aku x main2.


Hahhhh salah sorang lagi geng aktiviti tambahan...wowwww kelihatan gembira nampak, walaupun nampak berpeloh basah dan serabut dgn jambang 20sen dia...x lain x bukan itu aku...

Hahhh memang mcm ni pun aku Happy go lucky...

Lepas ni tunggu aku update pasal PROJECT HARI MINGGU,apa itu project hari minggu,
Selalu kalau kauorg baca blog lain mesti diaorg bagi suggestion cara nak beli bunga dan pokok hiasan dan kat mana murah elok cantik bagus dan sebagainya.....hahhh ni aku punya style pulak.

Xpayah nak goggle.
Direct pergi kawasan tu satu persatu kaurong jejak kaki.
Tgok sendiri macamana apa yg elok dan cantik, x tahu?xpayah goggle tanya jer jurujual.
Cuma kalau kauorg suka sesuatu style landscape goggle tgok gambar jer ok kot.
Fight untuk price terendah yg kauorg rasa boleh dapat.

Sbb apa aku suka mcm ni?ni ler namanya self experience self learning x payah nak bergantung sangat  goggle atau survey lagipun kalau semua dah ok kau pergi beli jer xyah sembang tanya dan sebagainya tu yg x bestnya.

Tapi kalau kau x tahu,bila kauorg pergi  akan ada inisiatif tanya jurujual dan dlm masa yg sama jalin hubungan dgn jurujual ataupun owner,mana tahu suatu hari nanti kauorg nak beli lagi ataupun nak beli secara harga borong untuk project landscape, waktu ni ler gunanya...

hahhhh dah puas aku bebel so pandai2 la kauorg nak fikir..
tunggu Sabtu Ahad ni pasal project aku.


PS:x salah pun kita berkawan tanpa megira pangkat,darjat atau pendidikan bangsa atau agama....


No comments:

PETUA UNTUK KEKAL MAINTAIN KETIKA MCO COVID 19.

Assalamualaikum dan selamat berpuasa semua. Oleh kerana buat masa la ni ada yang tak bekerja dan bekerja dari rumah dalam tempoh Pe...