Friday, August 21, 2015

Hot Wheel...Special Collection Asyraf...

Hot Wheel?yup Hot Wheel, ala sapa x tahu ni nak bagitahu collection kereta kecik yg ada jual kat pasaraya ataupun Tesco...

1.Sebut jer Tesco seram sejuk aku..nak2 kalau sebut depan anak aku si Asyraf Iskandar....sebut jer kot,nanti ada la soalan dari dia.

-Ayah nak pergi Tesco k?
-Ayah nak pergi buat apa?
-Ayah nak pergi  bila?
-Ayah nak pergi beli apa?

ni semua soalan nak perangkap aku ler ni...then lepas tu...

-Asyraf nak pergi juga la
-Asyraf nak car yg ada itu la ini la..
-Asyraf nak car yg color ni jer.
-Asyraf nak one car jer...

nah itu yg sebenarnya dia nak,tapi kalau aku cakap ikot boleh tapi no car no book
dia dah faham senyap jer,ok jer dia janji boleh ikot.

Hot Wheel? memang hantu ler Asyraf ni, asal g Tesco jer kena pau dengan dia beli Hot Wheel,asal kena pau jer mesti g Tesco...
Harini g Tesco just nak beli barang2 keperluan saja..tapi megenangkan ada duit commision Takaful Bsn aku dok buat  dah masuk walaupun x banyak terpikir nak belanja dia juga...

 2.first dah ambik 2 box cookies.satu untuk adik dia dan satu lagi untuk dia sendiri...sekali tanya dia nak makan ker?senyap jer...last bagi pilihan dekat dia nak cookies ker nak Hot Wheel...apa lagi
terus simpan balik cookies,
3.Dah kat tempat Hot Wheel,selalu bagi sorang satu jer,bagi tgok dan pilih sendiri..sekali pandai yg murah x berkenan di sambarnya Hot Wheel yg satu pax ada 5 biji kereta rm 40...wowwww hurrm sah2 aku xkan bayar..ok suruh cari yg lain.pilih punya pilih ntah macamana dia perasan Hot Wheel yg Shifters ala yg boleh tukar warna tu,guna air suam atau ice saja rendam..kena aku rm 15 yg tu,sekali suruh pilih....baik punya akal dia suruh aku yg buat pilihan antara yg 5biji satu pax tu ker yg single shifters tu....wowwww pandai dia aku yg terkena malam ni....siap tunjuk dekat aku lagi...

Budak2 ni kekadang bila bawa keluar kalau boleh semua diaorg nak,nak makan itu ini la,nak beli yg itu yg ini la...so apa yg kauorg akan buat?...simple jer memang berkesan 100% tapi kena ajar la
x kisah la macamana mana diaorg tapi kita parent kena tegas sikit....bagi diaorang pilihan so ini yg selalu aku  buat....nak makan ke,nak beli car k atau nak beli buku...so diaorg ada pilihan disini
dan bila pulak dia patut dapat...itupun kalau dia beli yg mahal....so next alamat dia memang dah x boleh beli apa2 la dalam jangkamasa 2 atau 3 minggu.
Ada kekadang dia ikot keluar balik tangan kosong jer memang xkan bagi sbb x sampai date lagi...

Tu jer yg nak kena ajar bagi diaorg ikot..kalau ok Alhamdulilah memang senang...lagipun diaorg baik di bagi pilihan bukan apa kelak pilihan ni juga yg diaorg kena buat sendiri dlm hidup diaorg...sekurangnya xder la sampai apa2 diaorg xder pilihan dlm sesuatu keputusan...kannn

PS:Pilihan diberi bukan untuk memudaratkan tapi diberi agar kita dapat berfikir 
dengan keputusan yg bakal kita buat akibatnya serta risikonya....





No comments:

PETUA UNTUK KEKAL MAINTAIN KETIKA MCO COVID 19.

Assalamualaikum dan selamat berpuasa semua. Oleh kerana buat masa la ni ada yang tak bekerja dan bekerja dari rumah dalam tempoh Pe...