Monday, May 6, 2013

House Renovation........memang bising x dapat nak menolong.....

House renovation mmg best kalau ada duit mcm2 idea datang nak buat macam tu nak buat macan ni mmg syok oo,tapi ini bukan renovation rumah aku la...saja nak tulis juga kat entry blog aku....
Ini rumah jiran aku la yang baru dibeli....dulu berjiran dgn org melayu agama islam kot sbb aku senyum x layan jer....senyum tu sedekah,buat birthday party pun x jemput cuba nak berbaik pun x boleh.....bukan kebulur tapi just mcm syarat ler jemput ke,ajak2 ayam k,aku bukan muka x malu xkenal kau aku nak g kedarah.......cuma beringat bila dah kahwin org pertama kita nak minta tolong kalo kecemasan jiran2 kita dulu,adik beradik jauh...

Sekarang rumah tu pun dia dah jual bussiness dia pun dah tutup,bukan apa sbb aku tgok sebelum jual rumah dia bawa balik Van siap parking depan rumah penuh dgn barang2 restaurant dia....sekarang ada sorang auncle berbangsa Cina yang beli haritu datang minta sign sbb nak buat renovation....

     hah tgok korek punya korek punya la banyak....ni x habis lagi ni tinggal kat depan rumah sikit la dadla dalam 1 hari lagi yang nak kena korek.....

    Kelihatan pekerja konraktor mengorek lantai di hadapan rumah...........menunggu masa yang sesuai
nak mendekati dan bersembang.....


Dah seminggu start hari2 seawal jam 9 pagi dah bunyi bising sangat2 sbb diaorg tgh drill lantai korek buang....nasib baik juga ler kalo weekday hantar ank g taska,just hari sabtu jer la kena tahan sikit tu pun sampai pukul 3 jer....anak aku baru lepas pantang,sama juga rumah jiran aku  yg sebelah rumah yang tengah renovation tu...alamat dia x tdo ler baby dia,dia mmg fully housewife....anak dia pun baru setahun umur...so tiap2 hari anak terpaksa dengar bunyi bising......

Sekali bila dah sampai kat kawasan luar apa lagi siap dengan berdebu sekali pastu pintu rumah nak xnak kena tutup terus ler...tapi xper lain kali mana tahu time kita pulak pastu jiran2 kita pula bersabar menahan bunyi bising...hah ini semua gambar aku shoot sebelum masuk kerja pukul hari sabtu 4hb mei..sejak asyik dok menulis blog ni ada jer idea aku nak menulis,rasa macam best pulak ada tembat dok membebel x kisah kalo org baca atau xdak,kalo baca terima kasih bebanyak kalo x,xper pun

Renovation ni kurang2 menelan belanja 20 ke 30 riban sekali nak buat fuhhh banyak tu amout dia nak2 kalo kerja gaji x seberapa macam aku ni puas jenuh dok himpun kot....

   Last2 dapat juga aku masuk rapat shoot tapi Pak Husman tetap leka dgn kerja dia...nak sembang niat dihati tapi tahu jer la dia punya bunyi pecah anak tekak oiiii..........

 Badan kuru tapi kuat oooo dok pegang drill ni kalo x biasa mau lenguh badan2 dgn tangan......aku biasa la dulu pernah susah payah kot kerja kontrak......

     Hanya dua org pekerja yang bekerja buat masa ni kot......x tau kalo lepas ni

Pernah bersembang dengan sub konraktor yang ambik project ni seorang pakcik dari Indonesia juga la,dia cakap dia pernah pusing satu malaysia semata2 buat kerla kontrak ni,pastu last sekali dia Balik tinggal dekat KL balik sbb,sekarang isterinya pakcik ikot tinggal sama dia malaysia ya.....kataennnya Malaysia ni negaranya mudah sekali mahu mencari uang kateenya cuma kita rakyat malaysia kurang rajin,cuba tgok kerja2 kontraktor semuanya dari seberang,gajinya bukan x mahal,tapi org malaysia x suka kerjanya kotor dan panas gitu.....aku angguk jer la dok pikiaq2 ada betui juga katanya sembang2...last2 aku naik segan dah sembang apa g plan2 masuk dalam rumah dok senyap sambil fikir.....hmmmm last kat depan TV juga aku kelaut......

PS: Kita harus sentiasa bersyukur dgn nikmat yang ada di Malaysia....senang nak kerja,cari makan cuma org kita malayau malas sikit kuat merungut.....peace yoooo


No comments:

PETUA UNTUK KEKAL MAINTAIN KETIKA MCO COVID 19.

Assalamualaikum dan selamat berpuasa semua. Oleh kerana buat masa la ni ada yang tak bekerja dan bekerja dari rumah dalam tempoh Pe...