Wednesday, May 15, 2013

REST DAY.......Siapa kata off day x payah buat kerja....checkout..

HURMMM sapa dok kata asalkan rest day bole dok goyang teloq?habaq mai sat?rest day la aku dok ingat lagi banyak kerja nak kena senttle down,bukanya asal rest day dok rumah lagi ke hulu ke hilir ada la kadang2 tu pernah aku dengan bini aku keluar seharian petang g pick up anak dari taska baru balik rumah,sambung kerja kat umah lagi tu,boleh tahan ler penat....hmmm hari isnin jer mmg off day aku biasa ler kerja chef ni mana nak merasa off day sabtu ahad and public macam hangpa semua ni no.....bangun macam biasa seawal pagi sesudah subuh jer kena cergas sementara dok tunggu anak bangun boleh dok layan fb dulu kadang x pun check email dulu,pastu kejut si hero dgn heroin ,kalo mood dia ok xper la kalo x kalo aku ler jadi mangsa kena manjakan dia siap dari bilik atas nak turun bawah kena dukung lagi ,nak buek camnor kang x g taska dibuatnya...mandi kena dgn ayahnya,dgn mama xnak...siap sudah tunggu mama dgn ayah pulak....huh puas juga la kalo dah ada anak2 ni dok layan depa lagi kita nak bersiap lagi.....kadang baju x sempat pakai layan depa dulu....

Aku macam biasa sah2 hari cuti aku mcm dah dok dlm kepala otak,lepas clear semua siap g sarapan dgn bini aku,hantar dia kat lrt aku dok ingat kena g ambik Iphone,appoiment dengan awek aku(Doktor gigi la) sbb nak check gigi dgn cabut sekali....nak g bank la,hantar seluar bini aku g jahit kaki la, banyak gak ler.....dah lama gak selalu aku dok pikir nak shoot auncle yang tanam sayur dekat area tempat aku sarapan pagi2 tu.......

hah set shoot gambaq sendiri sambil dok layan auncle ni gembur tanah....tanah atas keras ,kena gembur kalau x air bertakung,tanah dalam x keras so mcm tu la selalunya cakap auncle ni.....


Dekat sejam juga aku habiskan masa shoot sambil bersoal jawab dgn auncle ni,kalau hangpa nak tau pasai auncle ni nanti ,tunggu esok lusa special entry pasai auncle ni dgn gambaq dia saja....

Habis shoot pi tempat dok sarapan pagi2 tu aku x pernah2 dok minum ais lama juga la kali ni dahaga kering tengkok aku ayaq sirap aku order pekena dgn kuih apam,1st minta dua glass dok tunggu yg 2nd glass tu lambat sgt aku pederas pi Setapak nak ambik Iphone sambik drive ingat ok dah ler sambil dok pikiaq boleh tahan juga aku dekat 3 minggu hanset tu x leh guna.....sampai masuk dok sembang sekali dia bgtau x leh juga,kalo nak buat kena tukaq cip apa bala dah x tau.cip tu saja harga rm 400-500 tu boleh tahan la sbb skrin haritu dah rm 280,sekali tinggal suruh dia buat,alamat dia 3 minggu lagi ler xda handset...dok pikiaq kalo tambah sikit duit lagi boleh beli set baru tu huuuhhh

Dok serabut juga la mana la panas lagi tengahari aku pekena tea dulu sebelum balik pi appoitment dgn awek aku...

sponsor tea aku biasa la kebetulan kat bawah ni ada CHATIME.....

           Passion Fruit Tea......dalam siap ada jelly dgn bubble lagi......layan juga tapi manis sangat...apapun kalo kurang manis bagus kata org...

Balik time sempat g aku singgah tempat yang mmg aku kerap pergi kalo time off day...BUY SELL AND TRADE....Ampang xpun Melawati...apa ada kat sini?tempat ni lebih kurang macam dalam rancangan Pawn Star tu..ala depa beli apa saja yg kita nak jual kira kedai jual barang second la tapi xda la kain baju...yg lain mcm laptop,jam,camera ,guitar,piano macam2 g la...kadang ada barang best aku rembat juga.....

Appoitment pukul 2 setengah jam aku dah sampai,siap x makan rushing nak sampai awal sekali 2 org yang awal dari aku x siap2 lagi dikerjakan dik awek aku....tunggu la jawabnya sambil perut  dah start dok buat bunyi pelik2....kena turn aku ingat nak cuci dgn cabut,sekali cabut jer dulu....hilang satu gigi depan ok,2 gigi depan xder masalah g,3 gigi depan dah berkurangan keyakinan diri masuk 4 hancur terus punah x tau pi mana dah keyakinan diri aku ni.....tapi xper lagi 3 minggu kita tanam balik....cucuk ubat kebas,tunggu jap,then mudah jer doktor cabut macam xder apa2...ubat kebas boleh jadikan gusi rasa macam bengkak,hidung rasa sebesar penumbuk,siap boleh masukkan ibu jari pun x leh rasa apa,tudia power x power ubat kebas...kesudahan hilang sebatang campur dgn yang lain jadi 4 batang la rm 90 setiap kali cabut...tunggu dua minggu baru g appoiment baru.

Hah keluaq clinik siap gigit kain kapas g,dah la dgn x makan2 lagi...cewah beli tembikai kat untie bawah tu ingat boleh makan last simpan sampai ke petang.balik g hantar seluar bini g jahit pastu balik rest jap jer ambik bini kat lrt.
Awal dah call bini bagitau malam nak ajak dinner berdua,apa g kena hantar susu tambahan dekat taska untuk amani,ambik bini sekali balik siap keluaq pi dinner..awal gila dalam sejarah dinner pukul 7 macam tu.......kat mana?nak tau ala dekat area rumah juga nasib baik dekat jalan jam pun sampai awai juga hah ni dia tempat hangpa tgok....

Tempat xde ler sehebat mana....pergi tempat yg mampu jer.....C.A.F.F.A.I.N.E.E.S Restaurant....
                                                                                                   


Just bagitau bini g makan special sikit sbb hari ibu,dia tau la kita ingat juga kat dia,x payah nak dok bg bunga bagai,xdan ehhhhh..hah nanti nak tgok comment aku pasai restaurant ni nanti aku tulis dalam entry lain....hah banyak kan kerja nak buat,tu x ter masuk yang aku dok melilau jalan kat pasaraya lagi,cutdown sbb lenguh taip hahahhahah

Hah nanti tunggu la aku tulis pasai comment restaurant dgn kisah auncle yang tanam sayur ok....ni pun puas taip,patot isnin malam lagi tapi aku taip sikit last2 terbongkang depan laptop.....so tunggu na entry baru aku


PS:Hidup biar meriah dgn kerja buat xder la masa kita terbuang x pun dok asyik pikir org lain atau salah org lain....

No comments:

PETUA UNTUK KEKAL MAINTAIN KETIKA MCO COVID 19.

Assalamualaikum dan selamat berpuasa semua. Oleh kerana buat masa la ni ada yang tak bekerja dan bekerja dari rumah dalam tempoh Pe...