Saturday, May 25, 2013

WESAK DAY......dah biasa public atau x,sama sahaja..

Wesak day?public holiday k?ada yang kerja,ada yang berniaga ada yang bercuti g jalan.

   Pandai marketing MC,DONALD taruk benda baru diorg kat tempat order drive thru tu.nasib baik anak lelaki,kalau pompuan mmg dah kena dah aku dgn dia "HELLO KITTY" lagi tuh...

Dah lama dah,dan biasa dah kalau public holiday jer kebanyakan org senang hati,kenapa?yer la dapat cuti,duduk rumah x pun g jalan2.Jalan-jalan k?mana cukup sehari jer public kot.
sehari cakap kau!public hari jumaat kot so Sabtu,Ahad kau buat apa kerja k
tgok bini aku asal cuti Public kena jumaat atau isnin mmg best dia relax sakan dari stress tempat kerja,tapi dekat rumah tetap banyak kerja juga....

Aku dah biasa la public dgn x public sama jer sbb bidang kerja aku,tapi kalo public ni penat sikit ler sbb time2 macam ni ler Restaurant penuh sesak....wah class kau nok dah ada restaurant,banyak ler kau,telur ada ler kau nak,Restaurant tempat aku kerja ler..eleh rupa-rupanya kerja kat restaurant jer,apa class,mmg xder class pun hahahhahah sekurang-kurangnya rezeki yg halal kan kan....bukan apa,kalau kutip tin sampah2 terbuang pun dipandang mulia oleh allah sbb dia boleh g mencuri,merompak dari buat kerja tu,tapi dia pilih kerja tu sbb rezeki halal...(cuba la kita ubah pandangan kita terhadap apa yg kita lihat,pandang,fikir elok2)

Wesak day,mmg teruk kena dikerjakan mana x masuk kerja pukul 9 pagi nak x nak pukul 2 3 baru slow down order masuk,tu pun masuk x henti2 sampai pukul 7,lepas tu x tau ler kot2 malam busy sbb pukul 7 lebih aku dah balik..x larat nak tunggu sampai closing doh,esok full day kat tempat kerja lagi...ni pun malas nak tulis entry baru,gagahi juga sbb dah nak jadikan tabiat aku dlm 2 atau 3 hari mesti update blog ni...

Balik rumah..tgok muka anak sambut aku kat pintu grill sampai panggil ayah-ayah,sejuk hati,hilang penat aku....rest,relax jap,tanya bini aku dah masak k blom,katanya x lagi just masak untuk Asyraf dulu..apa g aku ada peluang  ler nak makan benda merapu,makan luar,sbb mmg bajet time kuar kerja lagi...sekali aku suruh dia x payah masak,sbb aku suka hari cuti mcm2 ni lebih baik bagi bini aku rest sikit,penat seharian kot jaga anak2,basuh,kemas umah...ooo macam2


ooo fenat tau....so apa g nak kluar makan best2 agak lewat sikit dah,sbb inga balik pukul 5 tapi sekali pukul 7,bukan apa xkan xder org nak kerja nak main belah balik awal2 kot....

So xder pilihan apa g tambahkan berat badan ler dgn lemak,kulit dan segala bagai aku ajak g drive true MC,Donald la apa g...

Kalau kat drive thru selalu macam ni ler situasinya...

Pekerja: Aslkum selamat mlm,selamat dtg ke mcd.

Aku: wsalam,selamat malam

Pekerja: Nak order apa?

Aku: bagi saya ayam mcd 1 set,besar,air tukar milo
ayam mcd ala carte 1,pastu Double smoke bbg beef 1..

Pekerja: itu sahaja?ada apa lagi?
Aku: dalam hati,punya la bagus marketing strategi dok ada..

Pekerja : Rm 30++ bayar di depan...

Aku: dalam hati,yer la xkan nak undur kereta g bayar kat belakang kot

Hahhh ni mmg selalu keluar dari mulut aku kalau g drive thru..."nak hutang boleh"

pekerja mesti tersengih senyum bila time aku g nak bayar aku siap tanya sekali lagi...
bukan apa just nak ceriakan keadaan jer....


set ayam mcd,ada air (tukar milo)frecnh fries ayam 2 ketul..french fries sah2 x leh makan sbb Asyraf reserve,dia kalau bagi dua bungkus pun boleh habis,asalkan frecnh fries ok......




Apa yang aku order?hahhh biasa jer satu burger Double smoke bbq beef,satu ayam mcd set punya, ayam ala carte dua ketul air mesti tukar ke air milo itu mmg wajib,sbb bagi aku banyak2 milo yang aku minum kat mana2 pun milo kat mc,d mmg yang terbaik..hah saper nak makan tu,ala aku biasa la sekali bedal ayam dua ketu pastu burger satu masih ok lagi banyak tempat boleh diisi lagi hehehheeh..kalau dingatkan dulu2 tabiat makan aku lagi menakutkan,sbb kalau aku g mamak makan nasi kandar mmg makan bnayak pastu dah siap aku boleh order mee goreng mamak lagi untuk bedal,sampai kadang2 kawan2 aku pun boleh cakap aku makan kuat,nak wat camner habitat camtu kan....sampai sekarang ni pun boleh dikatakan mcm tu juga suka makan hehehehhe..tapi buat masa ni x bulat2 lagi kot...

Ala mamat ni makan mcd pun nak bagitahu....eeeehhhh ehhhhh aku punya blog ok,aku yg tulis jgn marah erkkk bukan nak bagitahu makan mcd,ala bukan la hebat sgt pun kaurog pun boleh makan sampai muntah kot....saja nak tulis blog biasakn diri tulis dalam lingkugan 3 hari satu blog tu jer....kau nak baca,xnak baca aku x paksa nok........ni pun gagahi jer...


PS:bagus tulis/atau menulis dari bergossip benda yg belum tentu hujung pangkal yg akhirnya menambahkan berat dosa ehehehehheh..sekadar renungan bersama..

No comments:

PETUA UNTUK KEKAL MAINTAIN KETIKA MCO COVID 19.

Assalamualaikum dan selamat berpuasa semua. Oleh kerana buat masa la ni ada yang tak bekerja dan bekerja dari rumah dalam tempoh Pe...